Slechts drie projecten zijn conform planning gerealiseerd. Veel projecten hebben vertraging opgelopen door een nog te onduidelijke scope en te weinig beschikbare capaciteit. De werving en het behoud van medewerkers verloopt moeizaam. Ook de onduidelijkheid rondom stikstof zorgde bij een aantal projecten voor vertraging in de voortgang. In het geval van de Rijnbrug zorgt dit, in combinatie met onduidelijkheid over de bijdrage vanuit Gelderland, tot een vertraging van onbekende duur. Veel andere projecten zijn afgelopen jaar verder uitgewerkt waarna deze in 2022 wel kunnen worden gerealiseerd. Dit legt echter ook weer extra druk op de planning in het volgende jaar.

N402 Rotonde Slootdijk: op de N402 bij Loenen komt een rotonde bij kruispunt Slootdijk, om de verkeersveiligheid te vergroten. In 2020 is een korte studie gedaan om te zien of aanleg van de rotonde met de huidige kennis nog steeds de juiste oplossing is. Voorbereiding in 2021, realisatie gepland voor 2022.

In 2021 is besloten om het wegvak tussen de N201 en Breukelen in zijn geheel 60km per uur te maken en deels opnieuw in te richten. In dit nieuwe plan is het niet meer nodig om een rotonde aan te leggen. De realisatie is gepland voor 2022.

N233 Rijnbrug: op de N233 bij Rhenen komt een nieuw brugdek met een 2x2 wegprofiel inclusief fietspaden aan beide zijden van de Rijnbrug op de bestaande onderbouw en inclusief uitbreiding van wegprofiel naar 2x2 ten zuiden van de brug. Het project draagt bij aan de bereikbaarheid van de regio. In 2021 wordt het provinciale inpassingsplan vastgesteld. Realisatie gepland voor 2025.

Er is nog geen oplossing beschikbaar voor het stikstofprobleem. Daardoor kon de procedure voor het provinciale inpassingsplan niet van start gaan. Ook is er sprake van een budgettekort waardoor realisatie onzeker is.

Vervanging Beverweerdse brug: de Beverweerdse brug in Bunnik kan de huidige verkeersbelasting niet meer dragen. De brug is een rijksmonument. De nieuwe brug moet daarom voldoen aan eisen van de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed (RCE). Dit vergt de nodige voorbereidingstijd en afstemming. De realisatie is gepland voor 2021.

In 2021 zijn de vergunningen aangevraagd voor de vervanging van de brug na discussie met RCE. De realisatie is gepland voor 2022.

Fietsstallingen bushaltes: we plaatsen circa 400 extra fietsstallingsplaatsen bij bushaltes om het fietsparkeren te verbeteren. Aanleg in 2020 - 2022.

Loopt volgens planning.

N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal: de N233 Rondweg Oost in Veenendaal wordt tussen de Grift en de A12 verbreed tot een 2x2 weg, inclusief een ongelijkvloerse kruising bij de Prins Clauslaan. Dit verbetert de bereikbaarheid, de leefbaarheid en de verkeersveiligheid van de regio. In 2021 wordt het provinciale inpassingsplan vastgesteld. De realisatie is gepland tussen 2024 en 2027.

Er is nog geen oplossing beschikbaar voor het stikstofprobleem. Daardoor kon de procedure van het provinciale inpassingsplan niet van start gaan. De realisatie is gepland tussen 2024 en 2027

N228 Trajectaanpak: op de N228 tussen Montfoort en de Noord IJsseldijk voeren we onderhoud uit waarbij we tegelijkertijd maatregelen als verbreden van fietspaden, aanbrengen van bermverharding en aanleggen van linksafvakken bij afslagen uitvoeren. Dit vergroot de verkeersveiligheid en bereikbaarheid en verbetert de kwaliteit van het fietsnetwerk. Gerealiseerd in 2021.

Het project is grotendeels gerealiseerd in 2021. Een klein deel van het project wordt in het voorjaar van 2022 uitgevoerd.

N226 OVL fiets: plaatsen van fietsverlichting op de N226 tussen de A12 en de N225 om de kwaliteit van het fietsnetwerk te verbeteren, gerealiseerd in 2021.

Wegens capaciteitsproblemen kon realisatie in 2021 niet plaatsvinden. Realisatie is nu gepland in 2022.

N484: bij onderhoud van de N484 tussen Leerdam en de A2 nemen we gelijktijdig maatregelen als aanleg van 2 rotondes, aanbrengen van bermverharding en verbreden van de hoofdrijbaan om de verkeersveiligheid en bereikbaarheid te vergroten. Voorbereiding in 2021, uitvoering tussen 2022 en 2025.

De voorbereiding vindt in 2021 en 2022 plaats. De realisatie is gepland in 2023.

N237 Fietspad Mc Donalds Zuid: op de kruising van de N238 en de N237 trekken we het fietspad door, voor de Mc Donalds langs om de kwaliteit van het fietsnetwerk te verbeteren. Afhankelijk van de planning van de herinrichting van het terrein door de Mc Donalds in 2021 gerealiseerd.

De McDonalds heeft nog geen vergunning verkregen. Afhankelijk van de planning van de herinrichting van het terrein door de Mc Donalds wordt het project in 2022 gerealiseerd.

Ecoduct N226: op de N226, nabij Landgoederen Maarsbergen en Kombos is een ecoduct gepland. Het ecoduct zorgt voor een betere verbinding tussen leefgebieden van diverse diersoorten. Voorbereiding in 2021, zodra de locatie en ontwerp bekend zijn; uitvoering in 2022.

De voorbereiding en aanbesteding wordt in 2022 opgepakt, zodra de locatie en ontwerp bekend zijn. De realisatie is gepland in 2023 en 2024.