Ga naar de inhoud van deze pagina.
Jaarrekening
2021
Portal
Hoofdstuk 1: Hoofdlijnen
Overzichtpagina
Infographic
1.1 Voorwoord
1.2 Leeswijzer
1.3 Belangrijkste resultaten van 2021
1.4 Ontwikkeling van de brede welvaart in Utrecht
1.5 Financieel Resultaat 2021
Hoofdstuk 2: Programma's en Overzicht Overhead
Overzichtpagina
Programma 1. Ruimtelijke ontwikkeling
Programma 2. Landelijk gebied
Programma 3. Bodem, water en milieu
Programma 4. Energietransitie
Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen
Programma 6. Bereikbaarheid II - Openbaar Vervoer
Programma 7. Cultuur en erfgoed
Programma 8. Economie
Programma 9. Bestuur
Overzicht overhead
Hoofdstuk 3: Paragrafen
Overzichtpagina
3.1 Provinciale belastingen en heffingen
3.2 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
3.3 Onderhoud kapitaalgoederen
3.4 Financiering
3.5 Bedrijfsvoering
3.6 Verbonden partijen
3.7 Grondbeleid
3.8 Projecten
3.9 Brede welvaart
Hoofdstuk 4: De jaarrekening
Overzichtpagina
4.1 Balans per 31 december 2021
4.2 Grondslagen van de financiële verslaggeving
4.3 Toelichting op de balans
4.4 Overzicht van baten en lasten
4.5 Grondslagen van resultaatbepaling
4.6 Verschillenanalyse
4.7 Inzet post onvoorzien
4.8 Overzicht incidentele baten en lasten
4.9 Overzicht structurele mutaties reserves
4.10 Informatie in het kader van de Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
4.11 Begrotingsrechtmatigheid
4.12 Overzicht op taakvelden
4.13 Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen (SiSa)
4.14 Gebeurtenissen na balansdatum
4.15 Berekening EMU-saldo
Bijlagen
Overzicht bijlagen
Bijlage 1: Verloopoverzicht investeringskredieten
Bijlage 2: Informatiebladen Reserves
Bijlage 3: Informatiebladen Voorzieningen
Bijlage 4: Rapportage actiemanagement
Bijlage 5: Afkortingenlijst
Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen
Beleidsdoelen
Home
Hoofdstuk 2: Programma's en Overzicht Overhead
Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen
Beleidsdoelen
5.4 Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag
Meerjarendoelen
Beleidsdoelen
5.1 Het provinciale netwerk is sterk
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.1.1 Het in stand en beschikbaar houden van de bestaande infrastructuur op een vastgesteld kwaliteitsniveau
5.1.2 Er worden studies uitgevoerd naar trajecten en bereikbaarheidsknelpunten
5.1.3 De voorbereiding en realisatie van infrastructurele projecten is duurzamer, effectiever en efficiënter
5.1.4 Monitoring en evaluatie van (vaar)wegen zijn beter en vinden frequenter plaats
5.2 Knooppunten hebben een hoge kwaliteit en bieden een grote diversiteit van reisvoorzieningen
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.2.1 De uitvoering van knooppuntontwikkeling in partnerschap gaat vaker en beter
5.2.2 Het aantal verbetermaatregelen voor knooppunten is groter (met gerichte subsidies)
5.2.3 De ruimtelijke programmering is beter gekoppeld aan modaliteiten
5.2.4 Kennis delen, onderzoek en monitoring vindt meer plaats
5.3 Alle belangrijke werklocaties, middelbare scholen en knooppunten zijn veilig, comfortabel en snel bereikbaar per fiets, waarbij de rol van de fiets in modal shift toeneemt
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.3.1 Het regionaal fietsnetwerk is vlotter, veiliger en comfortabeler
5.3.2 De keten is sterker
5.3.3 Slim fietsen wordt op meer plaatsen ingevoerd
5.3.4 Stimuleren van gezond en veilig fietsgedrag is beter
5.4 Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.4.1 De provinciale infrastructuur is veiliger
5.4.2 Gemeentelijke infrastructuur wordt beter door stimuleringsbijdragen
5.4.3 Verkeerseducatie en -voorlichting is beter
5.4.4 De verkeershandhaving is frequenter en sterker
5.4.5 Er wordt meer gebruik gemaakt van data en er zijn meer innovaties
5.5 Het kwaliteitsnet goederenvervoer is op orde en sluit goed aan op de behoeften van gebruikers
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.5.1 Het kwaliteitsnet goederenvervoer is verder doorontwikkeld
5.5.2 Het monitoren van externe veiligheid is beter
5.5.3 Het goederenvervoer is duurzamer
5.6 Negatieve effecten van mobiliteit op de kwaliteit van de leefomgeving zijn laag
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.6.1 Het aantal geluidgehinderden langs provinciale wegen is minder
5.6.2 De oversteekbaarheid van fauna bij provinciale wegen is beter
5.6.3 De mobiliteit is duurzamer met o.a. minder uitstoot van broeikasgassen
5.6.4 Het behalen van de WHO-normen voor luchtkwaliteit is dichterbij gekomen
5.7 De vraag naar en het aanbod van mobiliteit is goed op elkaar afgestemd
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.7.1 De basis is beter op orde
5.7.2 De techniek op straat is beter ontwikkeld
5.7.3 De sturing vindt multimodaler plaats
5.7.4 Het mobiliteitsmanagement is van betere kwaliteit
5.8 Verkenning n. en regionale progs over goede bereikbaarheid p. fiets, ov en auto in gezonde en verkeersveilige omgeving uitgevoerd met monitoring van mobiliteitsprog. en indicatoren
Wat heeft dit beleidsdoel gekost?
Indicatoren
Meerjarendoelen
5.8.1 Het uitvoeren van verkenningen is beter afgestemd op de behoefte
5.8.2 Regionale programma’s worden beter ontwikkeld en uitgevoerd
5.8.3 De monitoring en evaluatie van het mobiliteitsprogramma is beter
Deze pagina is gebouwd op
05/24/2022 15:21:08
met de export van
05/24/2022 14:35:59
Zoeken