Specificatie investeringen met een economisch nut | Toegekend krediet (bruto) | Realisatie t/m 2020 | Bijgestelde begroting 2021 | Realisatie 2021 | Realisatie (niet mva) 2021 | Verschil 2021 | Totaal realisatie | Restant krediet | Te realiseren bijdrage derden | Realisatie bijdrage derden t/m 2020 | Realisatie bijdrage derden 2021 | Nog te realiseren bijdrage derden | Is er sprake van bijstelling t.o.v. een eerder P&C-document? |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | |||||||||||||
Provinciaals verkeersmodel | 350 | 220 | - | 27 | -27 | 247 | 103 | - | - | - | - | ||
Vervanging Kwaliteitcentrale | 400 | - | 400 | 113 | 287 | 113 | 287 | - | - | ||||
Vervanging wintermachines | 1.400 | - | 1.400 | 783 | 617 | 783 | 617 | - | - | ||||
Totaal 5. Bereikbaarheid I - Algemeen | 2.150 | 220 | 1.800 | 924 | - | 876 | 1.144 | 1.006 | - | - | - | - | |
6. Bereikbaarheid II - OV | |||||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen | |||||||||||||
OV Uithoflijn (infra en materieel) | 483.034 | 423.734 | 12.160 | 8.693 | 3.467 | 432.427 | 50.607 | 305.294 | 286.707 | 327- | 18.914 | ||
OV tramremise | 62.000 | 59.646 | 2.354 | 1.412 | 942 | 61.058 | 942 | 21.200 | 21.200 | - | - | ||
OV Busremise | 43.300 | 24.441 | 11.734 | 11.220 | 514 | 35.661 | 7.639 | 10 | 264 | -274 | |||
P&R Breukelen | 5.380 | 84 | 443 | 314 | 129 | 398 | 4.982 | - | - | ||||
Vlootoptimalisatie | 17.257 | 5.027 | 5.360 | 9.328 | -3.968 | 14.355 | 2.901 | - | - | ||||
Opkomstlocatie P&R Science Park | 152 | - | - | - | - | 152 | - | - | |||||
Chauffeursverblijf busstation jaarbeurs | 840 | - | - | - | - | 840 | - | - | |||||
Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn | 1.020 | 459 | - | 459 | - | 1.020 | - | - | |||||
Inrichting remiseterrein Nieuwegein | 390 | 324 | 387 | -63 | 387 | 3 | - | - | Project afgerond 2021 | ||||
Tramkruising Symfonielaan Nieuwgein | 652 | 652 | 35 | 617 | 35 | 617 | - | - | |||||
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen | 614.025 | 512.932 | 33.486 | 31.389 | - | 2.097 | 544.321 | 69.704 | 326.494 | 307.917 | 63- | 18.640 | |
Vervangingsinvesteringen | |||||||||||||
OV overwegen en haltes | 12.041 | 10.740 | 1.301 | 449 | 852 | 11.189 | 852 | - | - | ||||
Traminfrastructuur N'gein - Ijsselstein (VRT) | 186.100 | 145.350 | 23.733 | 13.244 | 10.489 | 158.594 | 27.506 | 24 | -24 | ||||
OV Telematica/ICT tram/bus DRIS | 9.502 | 4.038 | 2.433 | 1.494 | 939 | 5.532 | 3.970 | 3.652 | 3.026 | 69 | 557 | ||
Beveiliging opstelterreinen | 720 | 300 | - | 300 | - | 720 | - | - | |||||
Verv. spoorstaven overwegen SUNIJ-lijn | 180 | 180 | 178 | 2 | 178 | 2 | - | - | Project afgerond 2021 | ||||
Indico-systeem | 4.400 | 802 | 1.485 | -683 | 1.485 | 2.915 | - | - | |||||
Vervanging websites Kader Werkzaamheden Tramweg (KWT) | 175 | 175 | 161 | 14 | 161 | 14 | - | - | Project afgerond 2021 | ||||
Subtotaal vervangingsinvesteringen | 213.118 | 160.128 | 28.924 | 17.012 | - | 11.912 | 177.140 | 35.978 | 3.652 | 3.026 | 93 | 533 | |
Totaal 6. Bereikbaarheid II - OV | 827.143 | 673.060 | 62.410 | 48.401 | - | 14.009 | 721.461 | 105.682 | 330.146 | 310.943 | 30 | 19.173 | |
9. Bestuur | |||||||||||||
Vervanging dienstauto's | 254 | 254 | 257 | -3 | 257 | -3 | - | ||||||
Totaal 9. Bestuur | 254 | - | 254 | 257 | - | -3 | 257 | -3 | - | - | - | - | |
10. Overzicht Overhead | |||||||||||||
Software | |||||||||||||
Business Intelligence Tool | 295 | - | 115 | - | 135 | -20 | 135 | 160 | - | - | |||
HRM Systeem (Personeelsinformatie + salaris) | 450 | 115 | 6 | 112- | 155 | -36 | 157 | 293 | 2 | -2 | |||
Serv.man.Syst. Assyst | 551 | - | - | - | - | - | 551 | - | - | ||||
Presto Fin en Control | 1.969 | - | 312 | - | 9 | 303 | 9 | 1.960 | - | - | |||
Record Man. Appl. RMA | 803 | 72 | 428 | 72- | 181 | 318 | 182 | 621 | - | - | |||
Doc. Generator | 371 | 51 | 240 | 51- | 219 | 71 | 220 | 151 | - | - | |||
Enterprise Search | 333 | - | - | - | 50 | -50 | 50 | 283 | - | - | |||
Zaaksyst. Squit 2020 (Elvhis) | 353 | 110 | 165 | 110- | 250 | 25 | 250 | 103 | - | - | |||
Interne broker | - | 37 | - | 7- | 72 | -66 | 103 | -103 | - | - | |||
Subsidietool | 750 | 7 | 30 | 158- | 92 | 96 | -59 | 809 | - | - | |||
Bestuurlijke besluitvorming GS | 442 | 158 | 436 | 37- | 368 | 105 | 489 | -47 | - | - | |||
Totaal software | 6.317 | 550 | 1.732 | 546- | 1.531 | 747 | 1.535 | 4.782 | - | - | 2 | -2 | |
ICT (hardware) | |||||||||||||
Werkplek laptops | 200 | 99 | 101 | 98 | - | 3 | 196 | 4 | - | - | |||
Beeldschermen thuiswerken | 200 | 200 | - | - | 200 | - | 200 | - | - | ||||
Werkplek apparatuur | 550 | 550 | - | - | 550 | - | 550 | - | - | ||||
Tablets GS/PS | 101 | - | - | - | - | - | 101 | - | - | ||||
Totaal ICT (hardware) | 1.051 | 99 | 851 | 98 | - | 753 | 196 | 855 | - | - | - | - | |
Provinciehuis | |||||||||||||
Losse gebruikersinventaris | 459 | - | 459 | 51 | 408 | 51 | 408 | - | - | ||||
Verbouwing verd 2 tm 6 (Reg Klimaat) | 2.200 | 8 | 2.192 | 2.169 | 23 | 2.177 | 23 | - | - | ||||
Transport (liften) | 800 | - | - | - | - | - | 800 | - | - | ||||
Huisvesting - eerste stappen in verduurzamen provinciaal vastgoed | 1.310 | 98 | 812 | 289 | 523 | 387 | 923 | - | - | ||||
AV-middelen Statenzaal | 2.090 | 124 | 2.090 | 1.438 | 652 | 1.562 | 528 | - | - | ||||
Verantwoorde thuiswerkplek | 375 | - | 375 | - | 375 | - | 375 | - | - | ||||
Verbouwing BG en 1e verdieping | 1.400 | - | 1.400 | - | 1.400 | - | 1.400 | - | - | ||||
Verduurzaming vastgoed | 805 | - | - | - | - | - | 805 | - | - | ||||
Totaal provinciehuis | 9.439 | 230 | 7.328 | 3.948 | - | 3.380 | 4.178 | 5.261 | - | - | - | - | |
Totaal Overzicht Overhead | 16.807 | 879 | 9.911 | 3.499 | 1.531 | 4.881 | 5.909 | 10.898 | - | - | 2 | -2 | |
Totaal investeringen met een economisch nut | 846.354 | 674.159 | 74.375 | 53.081 | 1.531 | 19.763 | 728.771 | 117.583 | 330.146 | 310.943 | 33 | 19.170 |
Toelichting op de verschillen per krediet die groter zijn dan € 100.000 | ||
Investeringen met een economisch nut | ||
Programma/krediet | Verschil | Toelichting |
---|---|---|
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | ||
Provinciaals verkeersmodel | -27 | Afwijking < 100.000 |
Vervanging Kwaliteitcentrale | 287 | Vanwege een aanbestedingsvoordeel vallen de kosten lager uit. De prognose van het restantkrediet is € 150k. |
Vervanging wintermachines | 617 | In verband met de behandeling van een kortgeding rondom de aanbesteding heeft de vervanging van de wintermachines vertraging opgelopen. In 2022 vindt de volledige vervanging plaats. |
6. Bereikbaarheid II - OV | ||
OV Uithoflijn (infra en materieel) | 3.467 | Hoewel de wens was om de UHL financieel geheel in 2021 af te ronden blijven er toch nog restpunten uit opgestelde VTA's doorlopen in 2022. Voor het deelproject Directieleveringen is daarom nog een aanvullende VTA ter hoogte van € 2,2 mln. opgesteld. Dit project hangt ook samen met Nieuwegein City en een bedrag van € 1,4 mln. loopt door in 2022. |
OV tramremise | 942 | Een deel van de werkzaamheden voor Directieleveringen vanuit ITR is vertraagd, in samenhang met de vertraging van de werkzaamheden Spooromlegging Nieuwegein City. En resultaat 2021 voor de Nieuwe Tram Remise (660K) was niet meegenomen in kasritme, wordt pas na afroding geheel ITR echt "vrijgegeven". |
OV Busremise | 514 | Kosten voor aanvullende voorzieningen i.r.t. brandveiligheid (brandmuren e.d. in plaats van deluge-systeem) zijn een stuk lager uitgevallen. |
P&R Breukelen | 129 | Er was rekening gehouden met een hoger bedrag aan doorbelasting interne uren en een deel van het werk door het ingenieursbureau is iets later gestart. |
Vlootoptimalisatie | -3.968 | Drie tramstellen zijn al in november/december geleverd i.p.v. januari zoals in de oorspronkelijke planning was opgenomen. Hierdoor heeft de termijnbetaling ook eerder dan gepland plaatsgevonden. |
Opkomstlocatie P&R Science Park | - | |
Chauffeursverblijf busstation jaarbeurs | - | |
Tramwaarschuwingslichten SUNIJ-lijn | 459 | Door capaciteitsgebrek is de uitvoering uitgesteld naar 2022. |
Inrichting remiseterrein Nieuwegein | -63 | Afwijking < 100.000 |
Tramkruising Symfonielaan Nieuwgein | 617 | Door capaciteitsgebrek is de uitvoering uitgesteld naar 2022. |
OV overwegen en haltes | 852 | Een deel van de werkzaamheden voor Directieleveringen is vertraagd, in samenhang met de vertraging van de werkzaamheden Spooromlegging Nieuwegein City. |
Traminfrastructuur N'gein - Ijsselstein (VRT) | 10.489 | Vertraging afronding contract hoofdaannemer Ombouw SUNIJ-Lijn (VTW-lijst en herstelwerkzaamheden) en vertraging deel van de werkzaamheden aannemer Spooromlegging Nieuwegein City omdat het opgeleverde ontwerp niet aan de gestelde eisen voldeed. Er hebben hierdoor meerdere toetsrondes op het ontwerp plaatsgevonden om tot een definitief ontwerp te komen. Tevens zijn restpunten Ombouw SUNIJ doorgeschoven naar 2022 om uitgevoerd te worden tijdens de buitendienststelling voor Spooromlegging Nieuwegein City. |
OV Telematica/ICT tram/bus DRIS | 939 | DRIS Vervangingsopgave: deel (ontwerp)werk is uitgesteld naar 2022. Daarnaast is 220k voor Wayfinding stationshal en een kwaliteitsslag op de openbaar vervoer terminal (bus en tram) doorgeschoven naar 2022. |
Beveiliging opstelterreinen | 300 | Door capaciteitsgebrek is de uitvoering uitgesteld naar 2022. |
Verv. spoorstaven overwegen SUNIJ-lijn | 2 | Afwijking < 100.000 |
Indico-systeem | -683 | Er heeft 2021 een succesvolle testfase plaatsgevonden waarbij alle indicaties op groen staan en de geleverde prestaties ten laste komen van het boekjaar 2021. Conform de intenties van het contract heeft daarom ook de betaling in 2021 plaatsgevonden. In de planning was dit pas in de eerste helft van 2022 voorzien. |
Vervanging websites Kader Werkzaamheden Tramweg (KWT) | 14 | Afwijking < 100.000 |
9. Bestuur | ||
Vervanging dienstauto's | -3 | Afwijking < 100.000 |
10. Overzicht Overhead | ||
Business Intelligence Tool | -20 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2020 en 2021 gecorrigeerd. |
HRM Systeem (Personeelsinformatie + salaris) | -36 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2018 t/m 2021 gecorrigeerd. |
Serv.man.Syst. Assyst | - | |
Presto Fin en Control | 303 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2021 gecorrigeerd. |
Record Man. Appl. RMA | 318 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2020 en 2021 gecorrigeerd. |
Doc. Generator | 71 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2020 en 2021 gecorrigeerd. |
Enterprise Search | -50 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2021 gecorrigeerd. |
Zaaksyst. Squit 2020 (Elvhis) | 25 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2019 t/m 2021 gecorrigeerd. |
Interne broker | -66 | Afwijking < 100.000 |
Subsidietool | 96 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2020 en 2021 gecorrigeerd. |
Bestuurlijke besluitvorming GS | 105 | Betreft een SaaS-oplossing en is volgens de Notitie MVA van de commissie BBV geen investering. Gerealiseerde kosten boekjaar 2020 en 2021 gecorrigeerd. |
ICT (hardware) | - | |
Werkplek laptops | 3 | Afwijking < 100.000 |
Beeldschermen thuiswerken | 200 | Deze beeldschermen zijn al uitgevraagd en besteld via ons ICT-DAS systeem en dient als vervanging op reeds uitgegeven schermen (i.v.m. het thuiswerken) die we hebben weggehaald uit het kantoorgebouw. |
Werkplek apparatuur | 550 | Verwachting is dat de aangekochte laptops en randapparatuur uit 2017 vervangen moeten worden. De afschrijvingstermijn van de hardware betreft vijf jaar. In de loop van het boekjaar 2022 worden deze hardware vervangen. |
Tablets GS/PS | - | |
Provinciehuis | - | |
Losse gebruikersinventaris | 408 | Er is akkoord gegeven eind 2021 op de offertes, 14 weken later. De prestatie wordt geleverd in 2022 (meubilair wordt eerste kwartaal geplaatst). |
Verbouwing verd 2 tm 6 (Reg Klimaat) | 23 | Project loopt nog door in 2022 waarbij dit restbedrag word aangewend. |
Transport (liften) | - | |
Huisvesting - eerste stappen in verduurzamen provinciaal vastgoed | 523 | De ledverlichting (289K) op de werkverdiepingen is in 2021 aangebracht. Voor de zonnepanelen op locaties De Meern en Botenloods loopt momenteel een aanbesteding - de sluitingsdatum voor het indienen van offertes is 31 januari. De termijnen zijn verlengd omdat één potentiële partij zich buiten de procedure om bij de PU heeft gemeld, en dat is niet toegestaan. Voor de aanbesteding van de zonnepanelen op het Huis voor de provincie loopt momenteel een marktconsultatie. De vertraging hangt samen met het feit dat we deze aanbesteding niet eerder konden publiceren omdat er a) in de zomer aanvullende eisen door PS werden gesteld ten aanzien van het voorkomen van dwangarbeid in de productieketen duurzame energie en b) in het najaar bleek dat binnen de provincie Utrecht teruglevering aan het hoogspanningsnet momenteel niet mogelijk is vanwege congestie op dit net. Dit betekent dat de netbeheerders momenteel geen nieuwe grootverbruikers toelaten. Om die reden heeft de PU nu besloten te gaan kijken naar mogelijkheden voor plaatsing van zonnepanelen op eigen terrein, waarbij de opgewekte energie wordt aangewend voor eigen gebruik (vandaar de consultatie – de sluitingsdatum daarvan is vandaag). De aanbesteding voor led in het Huis voor de PU (gebouwdelen die nog niet zijn gedaan) zal in Q1 2022 de markt op gaan. |
AV-middelen Statenzaal | 652 | Er worden nog kosten gemaakt in 2022. Het restant kan vrijvallen. |
Verantwoorde thuiswerkplek | 375 | Eerste grote bestelling is gedaan door Provincie bij leverancier. Webshop was december 2021 klaar en heeft tot 31-12 open gestaan. Levering en betaling van deze werkplekken vindt plaats in 2022 |
Verbouwing BG en 1e verdieping | 1.400 | Door corona was er grote impact op verbouwing verdieping 2 t/m 6 (uitloop). We willen eerst 2 t/m 6 afronden alvorens te starten met het volgende project. Uitvraag projectmanager voor begeleiding wordt zeer binnenkort opgestart waarna project start (inventarisatie, PVE, ontwerp etc.) in 2022. |
Verduurzaming vastgoed | - |
Specificatie investeringen in de openbare ruimte met een maatschappelijk nut | Toegekend krediet (bruto) | Realisatie t/m 2020 | Bijgestelde begroting 2021 | Realisatie 2021 | Realisatie (niet mva) 2021 | Verschil 2021 | Totaal realisatie | Restant krediet | Bijdrage derden | Realisatie bijdrage derden t/m 2020 | Realisatie bijdrage derden 2021 | Nog te realiseren bijdrage derden | Is er sprake van bijstelling t.o.v. een eerder P&C-document? |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Ruimtelijke ontwikkeling | |||||||||||||
HvdH - Oostelijke Corrridor | 18.829 | 18.447 | - | 37 | -37 | 18.484 | 345 | - | - | 20 | -20 | Krediet is geactualiseerd op basis van de vastgestelde Mastergrondexploitatie | |
HvdH - Harlanterrein | 2.128 | 2.254 | - | - | 2.254 | -126 | - | - | - | - | Krediet is geactualiseerd op basis van de vastgestelde Mastergrondexploitatie | ||
HvdH - Kamp van Zeist | 3.221 | 220 | - | 32 | -32 | 252 | 2.969 | - | - | - | - | Krediet is geactualiseerd op basis van de vastgestelde Mastergrondexploitatie | |
Totaal 1. Ruimtelijke ontwikkeling | 24.178 | 20.921 | - | 69 | - | -69 | 20.990 | 3.188 | - | - | 20 | -20 | |
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | |||||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen | |||||||||||||
Provinciale (vaar)wegen | |||||||||||||
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | 400 | - | - | 10 | - | -10 | 10 | 390 | - | - | - | ||
N226 Faunapassage | 6.150 | 97 | 500 | 244 | - | 256 | 341 | 5.809 | - | - | - | ||
Spoortunnel Maarsbergen | 23.200 | 4.875 | 700 | 990 | - | -290 | 5.865 | 17.335 | 2.500 | - | 2.500 | ||
N212, traject 27, buitengebied Woerden | 750 | - | - | - | - | - | 750 | - | |||||
N228 Trajectaanpak Montfoort | 319 | 15 | 220 | 122 | - | 98 | 137 | 182 | - | 9 | -9 | ||
N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal | 56.500 | 467 | 650 | 368 | - | 282 | 835 | 55.665 | 6.250 | - | 6.250 | ||
N233 Rijnbrug | 95.576 | 2.790 | 930 | 1.449 | - | -519 | 4.239 | 91.337 | 51.794 | 44 | - | 51.750 | |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | 1.666 | - | - | 75 | - | -75 | 75 | 1.591 | - | - | - | ||
N238, traject 82 | 124 | 1 | -1 | 1 | 123 | - | |||||||
N402 Rotonde Slootdijk | 2.792 | 416 | 42 | 45 | - | -3 | 461 | 2.331 | - | - | - | ||
N484 Trajectaanpak | 5.978 | 136 | 500 | 192 | - | 308 | 328 | 5.650 | - | - | - | ||
Ecopassage Griftenstein | 2.144 | 1.923 | 115 | 115 | - | 0 | 2.038 | 106 | 39 | 39 | - | - | |
Omgevingslawaai | 3.250 | 155 | 650 | 159 | - | 491 | 314 | 2.936 | - | - | - | ||
Carpoolplaatsen | 1.421 | - | 950 | 350 | - | 600 | 350 | 1.071 | - | - | - | ||
Fietsbrug Nigtevegt | 12.845 | 12.871 | -26 | -26 | - | -0 | 12.845 | -0 | 12.891 | 12.531 | 320 | 40 | |
Natuurverbinding | 4.099 | 4.046 | 53 | - | -53 | 4.099 | 0 | 4.099 | 3.926 | 187 | -14 | ||
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 170 | - | 170 | 117 | - | 53 | 117 | 53 | - | - | - | ||
N402, traject 87 en 88 | 1.250 | - | 55 | - | -55 | 55 | 1.195 | - | - | - | |||
Merwedekanaal (Vijfheerenlanden) | 14.500 | - | 14.493 | - | -14.493 | 14.493 | 7 | - | - | - | |||
Subtotaal (vaar)wegen | 233.134 | 27.791 | 5.401 | 18.811 | - | -13.410 | 46.602 | 186.532 | 77.573 | 16.540 | 517 | 60.516 | |
Fiets | |||||||||||||
N224 Renswoude | 195 | - | 195 | - | - | 195 | - | 195 | - | - | |||
N226 OVL | 575 | 90 | 485 | 18 | - | 468 | 108 | 468 | - | - | |||
N228 Trajectaanpak Montfoort | 758 | 35 | 705 | 579 | - | 126 | 614 | 144 | - | - | |||
N237 Fietspad Mc Donalds Zuid | 191 | 56 | 25 | 14 | - | 11 | 70 | 121 | - | - | |||
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | 1.880 | - | - | - | - | - | - | 1.880 | - | - | |||
N417 Trajectaanpak | 970 | 714 | 256 | - | - | 256 | 714 | 256 | - | - | |||
N484 Trajectaanpak | 130 | 1 | - | 2 | - | -2 | 3 | 127 | - | - | |||
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 824 | - | 700 | 862 | - | -162 | 862 | -38 | 6 | -6 | |||
Subtotaal fiets | 5.523 | 896 | 2.366 | 1.475 | - | 891 | 2.371 | 3.152 | - | - | 6 | -6 | |
Verkeersveiligheid | - | ||||||||||||
N212, traject 27, buitengebied Woerden | 719 | 17 | -17 | 17 | 702 | - | |||||||
N224 Renswoude | 525 | 481 | - | - | - | - | 481 | 44 | - | ||||
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | 1.100 | - | - | 27 | - | -27 | 27 | 1.073 | - | ||||
N228 Trajectaanpak Montfoort | 1.555 | 80 | 1.255 | 281 | - | 974 | 361 | 1.194 | 25 | ||||
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | 270 | - | - | - | - | - | - | 270 | - | ||||
N238, traject 82 | 233 | - | - | - | 233 | - | |||||||
N201/412 Bermverhardingen | 281 | 153 | 128 | 130 | - | -2 | 283 | -2 | - | ||||
N229 Bermverharding | 970 | 956 | 14 | -15 | - | 29 | 941 | 29 | 239 | 128 | - | ||
N405 Bermverharding Kamerik | 504 | 389 | 14 | 14 | - | 0 | 403 | 101 | - | ||||
N417 Trajectaanpak | 90 | 63 | 27 | - | - | 27 | 63 | 27 | - | ||||
N484 Trajectaanpak | 700 | 10 | - | 15 | - | -15 | 25 | 675 | - | ||||
Bermverhardingen N225 / N228 / N229 | 1.015 | - | 1.015 | 468 | - | 547 | 468 | 547 | 23 | ||||
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 1.560 | - | 1.560 | 1.332 | - | 228 | 1.332 | 228 | - | ||||
Subtotaal verkeersveiligheid | 9.522 | 2.132 | 4.013 | 2.270 | - | 1.743 | 4.402 | 5.120 | 239 | 128 | 48 | - | |
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen | 248.179 | 30.819 | 11.780 | 22.556 | - | -10.776 | 53.375 | 194.804 | 77.812 | 16.668 | 571 | 60.510 | |
Vervangingsinvesteringen | |||||||||||||
Kunstwerken | |||||||||||||
Diverse kunstwerken gehele provincie | 20.295 | - | - | - | - | - | - | 20.295 | |||||
Beverweerdsebrug, Bunnik | 500 | 8 | 492 | 81 | - | 411 | 89 | 411 | |||||
Duikerbrug N484 | 330 | - | - | - | - | - | - | 330 | |||||
Subtotaal kunstwerken | 21.125 | 8 | 492 | 81 | - | 411 | 89 | 21.036 | - | - | - | - | |
Verhardingen | |||||||||||||
N199 traject 8 (Rondweg Noord) | 400 | - | - | - | - | - | - | 400 | |||||
N204, traject 17 | 101 | - | - | - | - | - | - | 101 | |||||
N210, traject 20 (Schoonhoven Lopik) | 668 | - | - | 35 | - | -35 | 35 | 633 | |||||
N210, traject 21 (Lopik N204) | 869 | - | - | - | - | - | - | 869 | |||||
N224, traject 35 (Renswoude) | 2.250 | 2.238 | - | 13 | - | -13 | 2.251 | -1 | |||||
N225, traject 37 (Driebergen-Doorn) | 1.812 | - | 1.270 | 1.675 | - | -405 | 1.675 | 137 | |||||
N228, traject Montfoort | 2.953 | 135 | 2.953 | 1.099 | - | 1.854 | 1.234 | 1.719 | |||||
N229, traject 62 (Odijk-Werkhoven) | 315 | - | 315 | 129 | - | 186 | 129 | 186 | |||||
N402, traject 87 (Loenersloot) | 602 | - | - | - | 602 | ||||||||
N402, traject 88 (Loenen-Breukelen) | 3.073 | - | - | - | 3.073 | ||||||||
N402, traject 87 en 88 | 5.515 | - | - | 40 | - | -40 | 40 | 5.475 | |||||
N412, traject 98 | 397 | - | - | - | - | - | - | 397 | |||||
N417, traject 116 en 117 (Maartensdijk-Hol.Rading) | 1.788 | 1.324 | 464 | 194 | - | 270 | 1.518 | 270 | |||||
N484A, traject 114 | 662 | - | - | - | - | - | - | 662 | |||||
N484, overdracht Vijfheerenland | 1.174 | - | - | - | - | - | - | 1.174 | |||||
Diverse trajecten gehele provincie | 94.268 | - | - | - | - | - | - | 94.268 | |||||
Subtotaal verhardingen | 116.847 | 3.697 | 5.002 | 3.184 | - | 1.818 | 6.881 | 109.966 | - | - | - | - | |
Vaarwegen | - | - | - | - | |||||||||
Rivier Eem, damwanden overig | 8.054 | 1.265 | 1.100 | 1.022 | 78 | 2.287 | 5.767 | 2.251 | 1.416 | 708 | 126 | ||
Merwedekanaal , oeverconstructie | 14.500 | 636 | 3.400 | 4.096 | -696 | 4.732 | 9.768 | 150- | - | -150 | |||
Subtotaal vaarwegen | 22.554 | 1.901 | 4.500 | 5.118 | - | -618 | 7.019 | 15.535 | 2.101 | 1.416 | 708 | -23 | |
Wegmeubiliar | - | - | - | - | |||||||||
Bushokjes in de gehele provincie | 1.824 | 944 | 880 | 261 | - | 619 | 1.205 | 619 | |||||
Subtotaal wegmeubiliar | 1.824 | 944 | 880 | 261 | - | 619 | 1.205 | 619 | - | - | - | - | |
Subtotaal vervangingsinvesteringen | 162.350 | 6.550 | 10.874 | 8.644 | - | 2.230 | 15.194 | 147.156 | 2.101 | 1.416 | 708 | -23 | |
Totaal 5. Bereikbaarheid I - Algemeen | 410.529 | 37.369 | 22.654 | 31.199 | - | 8.545- | 68.568 | 341.961 | 79.913 | 18.084 | 1.279 | 60.487 | |
Totaal investeringen met een maatschappelijk nut | 434.707 | 58.290 | 22.654 | 31.268 | - | 8.614- | 89.558 | 345.149 | 79.913 | 18.084 | 1.299 | 60.467 |
Toelichting op de verschillen per krediet die groter zijn dan € 500.000 | ||
Investeringen met een maatschappelijk nut | ||
Programma/krediet | Verschil | Toelichting |
---|---|---|
1. Ruimtelijke ontwikkeling | ||
HvdH - Oostelijke Corrridor | -37 | Afwijking < 500.000 |
HvdH - Harlanterrein | - | |
HvdH - Kamp van Zeist | -32 | Afwijking < 500.000 |
5. Bereikbaarheid I - Algemeen | Afwijking < 500.000 | |
Provinciale (vaar)wegen | ||
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | -10 | Afwijking < 500.000 |
N226 Faunapassage | 256 | Afwijking < 500.000 |
Spoortunnel Maarsbergen | -290 | Afwijking < 500.000 |
N212, traject 27, buitengebied Woerden | - | |
N228 Trajectaanpak Montfoort | 98 | Afwijking < 500.000 |
N233 Oostelijke Rondweg Veenendaal | 282 | Afwijking < 500.000 |
N233 Rijnbrug | -519 | Er is een aantal opdrachtwijzigingen gegeven aan het ingenieursbureau in verband met extra onderzoeken voor de constructie van de brug en het opstellen van een compleet nieuwe SSK raming. |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | -75 | Afwijking < 500.000 |
N238, traject 82 | -1 | Afwijking < 500.000 |
N402 Rotonde Slootdijk | -3 | Afwijking < 500.000 |
N484 Trajectaanpak | 308 | Afwijking < 500.000 |
Ecopassage Griftenstein | 0 | |
Omgevingslawaai | 491 | Afwijking < 500.000 |
Carpoolplaatsen | 600 | Gezien de korte voorbereidingstijd is alleen Carpoolplaats Baarn in 2021 gerealiseerd. De realisatie van Carpoolplaats Eembrugge wordt in februari 2022 gestart. Carpoolplaats Maartensdijk heeft vertraging vanwege over te nemen gronden van Rijkswaterstaat. Deze wordt in 2022 gerealiseerd. Bij carpoolplaats Linschoten moet nog grondoverdracht vanuit de gemeente IJsselstein plaatsvinden.Deze carpoolplaats wordt waarschijnlijk in 2023 opgeleverd. |
Fietsbrug Nigtevegt | -0 | |
Natuurverbinding | -53 | Afwijking < 500.000 |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 53 | Afwijking < 500.000 |
N402, traject 87 en 88 | -55 | Afwijking < 500.000 |
Merwedekanaal (Vijfheerenlanden) | -14.493 | In het kader van de overdracht van het economisch eigendom van het Utrechtse deel van het Merwedekanaal zijn op de balans van de provincie Zuid-Holland geactiveerde investeringen door de provincie Utrecht tegen boekwaarde overgenomen. Provinciale Staten heeft in de vergadering van 14 december 2021 hiervoor krediet ter beschikking gesteld. |
Fiets | - | |
N224 Renswoude | 195 | Afwijking < 500.000 |
N226 OVL | 468 | Afwijking < 500.000 |
N228 Trajectaanpak Montfoort | 126 | Afwijking < 500.000 |
N237 Fietspad Mc Donalds Zuid | 11 | Afwijking < 500.000 |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | - | |
N417 Trajectaanpak | 256 | Afwijking < 500.000 |
N484 Trajectaanpak | -2 | Afwijking < 500.000 |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | -162 | Afwijking < 500.000 |
Verkeersveiligheid | - | |
N212, traject 27, buitengebied Woerden | -17 | Afwijking < 500.000 |
N224 Renswoude | - | |
N224 Rotonde Austerlitzseweg - Zeist | -27 | Afwijking < 500.000 |
N228 Trajectaanpak Montfoort | 974 | N228 Trajectaanpak Montfoort (afwijking verschillende programma's: 3,1 mln. euro): Vanwege onvoldoende beschikbaarheid van materialen en weersgesteldheid zijn werkzaamheden doorgeschoven naar 2022. Daarnaast is er sprake van positief resultaat vanwege een gunstige inschrijving door externe marktwerking en zijn er geen grote risico’s opgetreden zoals verontreinigingen in de fundering en bermen. |
N237 Trajectaanpak Zeist en Soest | - | |
N238, traject 82 | - | |
N201/412 Bermverhardingen | -2 | Afwijking < 500.000 |
N229 Bermverharding | 29 | Afwijking < 500.000 |
N405 Bermverharding Kamerik | 0 | |
N417 Trajectaanpak | 27 | Afwijking < 500.000 |
N484 Trajectaanpak | -15 | Afwijking < 500.000 |
Bermverhardingen N225 / N228 / N229 | 547 | De kosten van de bermverharding op de N225 vallen lager uit, omdat de grond minder vervuild was. Daarnaast is minder bermverharding op de N229 aangebracht dan gepland. Het restant van het budget wordt in 2022 gebruikt voor verkeersveiligheidsmaatregelen aan het kruispunt. |
Maatregelen op de N229, N226, N225, N228 en N417 | 228 | Afwijking < 500.000 |
Vervangingsinvesteringen | - | |
Kunstwerken | - | |
Diverse kunstwerken gehele provincie | - | |
Beverweerdsebrug, Bunnik | 411 | Afwijking < 500.000 |
Duikerbrug N484 | - | |
Verhardingen | - | |
N199 traject 8 (Rondweg Noord) | - | |
N204, traject 17 | - | |
N210, traject 20 (Schoonhoven Lopik) | -35 | Afwijking < 500.000 |
N210, traject 21 (Lopik N204) | - | |
N224, traject 35 (Renswoude) | -13 | Afwijking < 500.000 |
N225, traject 37 (Driebergen-Doorn) | -405 | Afwijking < 500.000 |
N228, traject Montfoort | 1.854 | Zie bovenstaande toelichting, N228 Trajectaanpak Montfoort. |
N229, traject 62 (Odijk-Werkhoven) | 186 | Afwijking < 500.000 |
N402, traject 87 (Loenersloot) | - | |
N402, traject 88 (Loenen-Breukelen) | - | |
N402, traject 87 en 88 | -40 | Afwijking < 500.000 |
N412, traject 98 | - | |
N417, traject 116 en 117 (Maartensdijk-Hol.Rading) | 270 | Afwijking < 500.000 |
N484A, traject 114 | - | |
N484, overdracht Vijfheerenland | - | |
Diverse trajecten gehele provincie | - | |
Vaarwegen | - | |
Rivier Eem, damwanden overig | 78 | Afwijking < 500.000 |
Merwedekanaal , oeverconstructie | -696 | In 2021 zijn meer damwanden geleverd dan initieel geprognotiseerd door de aannemer. Daarnaast is er sprake van een forse stijging van de staalprijzen (50%-100%). |
Wegmeubiliar | - | |
Bushokjes in de gehele provincie | 619 | Vanwege problemen met Stedin (netwerkbeheerder) heeft de uitvoering in 2021 vertraging opgelopen. Dit heeft voornamelijk te maken met het beschikbaar zijn van de aansluitcodes. In 2022 wordt het restant van de bushokjes geplaatst. |