De evaluatie van het kwaliteitsnet goederenvervoer is uitgevoerd. Ook gemeenten en brancheorganisaties uit de logistieke sector zijn betrokken bij de evaluatie. De eindrapportage wordt begin 2022 afgerond. Met de resultaten kan de provincie plannen maken om het kwaliteitsnetwerk te verbeteren. De evaluatie geeft ook input voor een visie op de gewenste ontwikkeling van het goederenvervoer en de rol die de provincie hierbij kan vervullen.

Evaluatie huidige kwaliteitsnet goederenvervoer.

De evaluatie van het kwaliteitsnet goederenvervoer is bijna klaar
De evaluatie van het kwaliteitsnet goederenvervoer is uitgevoerd. Er wordt nog de laatste hand gelegd aan de eindrapportage.

Er is een Logistieke Monitor opgezet
Deze monitor geeft inzicht in de ontwikkeling van (goederen)verkeersstromen via weg, spoor en water in de afgelopen 10 jaar. Ook werkgelegenheid en aantal vestigingen in de logistieke sector zijn in beeld gebracht. Begin 2022 is de monitor gereed. Iedereen binnen en buiten de provincie kan de gegevens bekijken.

Opstellen visie op ontwikkelingen goederenvervoer in samenhang met de beleidsontwikkeling op multimodale knooppunten en initiatieven dan wel ideeën in de markt omtrent stedelijke logistiek

De visie is nog niet opgesteld, omdat nog twee bronnen ontbraken om de visie te maken. Wanneer de uitkomsten van de evaluatie van het kwaliteitsnet en de logistieke monitor gereed zijn, wordt de visie opgesteld. De uitwerking van de visie is nu gepland in Q1 van 2022.

Start opzetten geactualiseerd multimodaal kwaliteitsnet goederenvervoer.

Er wordt gestart nadat de definitieve rapportage van de evaluatie gereed is.