Programma 9. Bestuur

Het strategennetwerk is in oktober 2021 van start gegaan. Als eerste actie is gereflecteerd op de Groeisprong 2040. Vanuit het strategennetwerk wordt gewerkt aan het vergroten/versterken van het strategisch vermogen van de organisatie. Dit gebeurt door in- en externe verbindingen te leggen en de organisatie ontvankelijk te maken voor ontwikkelingen en signalen van buiten (via analyse, duiding en weging). Deelnemers aan het netwerk treden gezamenlijk op als denktank die nieuwe inzichten ontwikkelt, maar zijn ook collectief en individueel aan zet om de inzichten te vertalen naar de eigen domeinen, teams en opgaven.

Ook is met de toegenomen capaciteit op public affairs strategischer omgegaan met de ontwikkelingen in Den Haag en Brussel.

Er ligt een nieuwe Public affairsstrategie 2021-2025.

Op 30 november 2021 is de Public Affairs strategie Den Haag 2021-2025 vastgesteld door GS en vervolgens gedeeld met PS. Deze PA strategie verschaft inzicht in de opgaven van onze provincie. Het laat zien wat wij als provincie nodig hebben om de voorgenomen doelen te bereiken, naast interbestuurlijke samenwerking, belangenbehartiging en communicatie.
Naast een agenda voorziet de PA strategie in een verdere doorontwikkeling van de public affairs. Tevens is er aandacht voor de profilering en positionering van onze provincie in Den Haag. De PA is gebaseerd op het coalitieakkoord, de omgevingsvisie, langlopende projecten en programma’s (zoals U Ned en het Utrechts Aanbod).