Programma 9. Bestuur

De staat van Utrecht is voor veel partijen een belangrijke informatiebron, omdat het data en analyses bevat over diverse thema’s die samen een beeld geven van het woon-, werk- en leefklimaat van de provincie en de 26 Utrechtse gemeenten. In 2021 is verder gewerkt aan het vernieuwen van de Staat van Utrecht en het vergroten van de bekendheid van de Staat van Utrecht.

De zesde Staat van Utrecht is verschenen. Alle data en analyses zijn geüpdatet en waar mogelijk aangevuld

In 2021 is de website inclusief analyses volledig vernieuwd en de databank is geactualiseerd. Daarnaast is er een proces in werking gezet om de vernieuwing van de databank te automatiseren. Hierdoor worden de indicatoren in de databank regelmatig automatisch bijgewerkt en zijn deze actueler.

Een nieuwe special is gemaakt en gepubliceerd

De special ‘Maatschappelijke impact van de coronapandemie in de provincie Utrecht - Een tussenstand’ is gemaakt en online gepubliceerd. De special is via een online lanceringsevent gepresenteerd.

De Staat van Utrecht is meer geraadpleegd (bezoek website en gebruik database) dan voorgaande jaren

Vergeleken met voorgaande jaren is het gebruik van de website toegenomen. Er is een duidelijke piek in gebruik te zien rondom het lanceringsevent op 14 oktober 2021. Er zijn echter niet meer mensen naar het lanceringsevent gekomen dan naar de onthulling van de special in voorgaande jaren.