5. Bereikbaarheid I - Algemeen | Bijgestelde begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil |
---|---|---|---|
Het provinciale netwerk is sterk | 34.437 | 35.444 | -1.007 |
Hoge kwaliteit, diversiteit knooppunten | -1.212 | -1.946 | 734 |
Locaties per fiets veilig, comfortabel | 21.856 | 14.730 | 7.126 |
Aantal verkeersdoden en gewonden is laag | 4.034 | 3.635 | 399 |
Kwaliteitsnet goederenvervoer op orde | 1.291 | 1.331 | -40 |
Effecten mobiliteit op leefomgeving | 1.675 | 1.466 | 209 |
Vraag - aanbod mobiliteit goed afgestemd | 2.955 | 2.965 | -10 |
Verkenningen en regionale programma's | 9.189 | 9.058 | 131 |
Totaal Lasten | 74.225 | 66.684 | 7.541 |
Het provinciale netwerk is sterk | -1.453 | -4.851 | 3.398 |
Hoge kwaliteit, diversiteit knooppunten | 0 | 0 | 0 |
Locaties per fiets veilig, comfortabel | -253 | -376 | 123 |
Aantal verkeersdoden en gewonden is laag | 0 | 0 | 0 |
Kwaliteitsnet goederenvervoer op orde | -59 | -105 | 46 |
Effecten mobiliteit op leefomgeving | 0 | -2 | 2 |
Vraag - aanbod mobiliteit goed afgestemd | 0 | -167 | 167 |
Verkenningen en regionale programma's | 0 | 96 | -96 |
Totaal Baten | -1.765 | -5.404 | 3.639 |
Saldo van lasten en baten | 72.460 | 61.280 | 11.180 |
Verschillenanalyse van de lasten
Bedrag | Categorie | ||
5.1 Het provinciale netwerk is sterk | |||
| -630 | 4. Overig | |
| -377 | 4. Overig | |
Totaal | -1.007 | ||
5.2 Knooppunten hebben een hoge kwaliteit en bieden een grote diversiteit van reisvoorzieningen | |||
| 541 | 1. Subsidies | |
| 193 | 4. Overig | |
Totaal | 734 | ||
5.3 Alle belangrijke werklocaties, middelbare scholen en knooppunten zijn veilig, comfortabel en snel bereikbaar per fiets, waarbij de rol van fiets in model shift toeneemt | |||
| 5.863 | 1. Subsidies | |
| 999 | 4. Overig | |
| 981 | 4. Overig | |
| -717 | 4. Overig | |
Totaal | 7.126 | ||
5.4 Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag | |||
| 300 | 1. Subsidies | |
| 99 | 4. Overig | |
Totaal | 399 | ||
5.5 Het kwaliteitsnet goederenvervoer is op orde en sluit goed aan op de behoeften van gebruikers | |||
| -40 | 4. Overig | |
Totaal | -40 | ||
5.6 Negatieve effecten van mobiliteit op de kwaliteit van de leefomgeving zijn laag | |||
| 209 | 4. Overig | |
Totaal | 209 | ||
5.7 De vraag naar en het aanbod van mobiliteit is goed op elkaar afgestemd | |||
| -266 | 4. Overig | |
| 363 | 2. Vertraging | |
| -107 | 4. Overig | |
Totaal | -10 | ||
5.8 Verkenningen naar en regionale programma's over een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde en verkeersveilige omgeving zijn uitgevoerd met daarbij monitoring van het mobiliteitsprogramma en indicatoren | |||
| -765 | 4. Overig | |
| 500 250 200 | 1. Subsidies 4. Overig 1. Subsidies | |
| -54 | 4. Overig | |
Totaal | 131 |
Verschillenanalyse van de baten
Bedrag | Categorie | |
5.1 Het provinciale netwerk is sterk | ||
| 672 | 3. Onderhoud |
| 2.700 | 4. Overig |
| 26 | 4. Overig |
Totaal | 3.398 | |
5.2 Knooppunten hebben een hoge kwaliteit en bieden een grote diversiteit van reisvoorzieningen | ||
Totaal | 0 | |
5.3 Alle belangrijke werklocaties, middelbare scholen en knooppunten zijn veilig, comfortabel en snel bereikbaar per fiets, waarbij de rol van fiets in model shift toeneemt | ||
| 123 | 4. Overig |
Totaal | 123 | |
5.4 Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag | ||
Totaal | 0 | |
5.5 Het kwaliteitsnet goederenvervoer is op orde en sluit goed aan op de behoeften van gebruikers | ||
| 46 | 4. Overig |
Totaal | 46 | |
5.6 Negatieve effecten van mobiliteit op de kwaliteit van de leefomgeving zijn laag | ||
| 2 | 4. Overig |
Totaal | 2 | |
5.7 De vraag naar en het aanbod van mobiliteit is goed op elkaar afgestemd | ||
| 121 | 1. Subsidies |
| 46 | 4. Overig |
Totaal | 167 | |
5.8 Verkenningen naar en regionale programma's over een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde en verkeersveilige omgeving zijn uitgevoerd met daarbij monitoring van het mobiliteitsprogramma en indicatoren | ||
| -96 | Overig |
Totaal | -96 |