Programma 2. Landelijk gebied

10 subsidies verstrekt
In 2021 gaven we 10 subsidies uit voor de subsidieregeling Leefbaarheid in kleine kernen. Hiermee is het doel van minimaal 8 ruim gehaald. Van de beschikbare €350.000 is €190.000 besteed. Er is vooral subsidie aangevraagd voor kleinere projecten. Dit heeft mogelijk te maken met COVID-19 omdat grotere plannen meer overleg nodig hebben. Dit was minder goed mogelijk door COVID-19.

Deelname aan Kern met Pit
We werkten verder samen met de Koninklijke Nederlandsche Heidemaatschappij (KNHM) voor Kern met Pit in 2021. Kern met Pit ondersteunt lokale buurtprojecten die de leefbaarheid van een buurt verbeteren. Op 23 januari 2021 was de provinciale “Kern met Pit’-dag. Tijdens deze bijeenkomst werd de trofeewinnaar provincie Utrecht bekend gemaakt. Ook startten de initiatieven voor de editie van komend jaar. De gedeputeerde landelijk gebied heeft als juryvoorzitter de prijs uitgereikt. De landelijke Kern met Pit-dag was op 5 juni. Daarbij was er ook een aantal festiviteiten in Utrecht zelf.

Minimaal 8 subsidies verstrekt in kleine kernen voor het versterken van de leefbaarheid in het landelijk gebied

Wij hebben 10 subsidies beschikt.

We nemen opnieuw deel aan het initiatief Kern met Pit

Wij hebben de samenwerking met de KNHM-foundation voor Kern met Pit voortgezet.