Programma 7. Cultuur en erfgoed

Beleidsdoelen

Ook in 2021 hebben we het bibliotheeknetwerk via BiSC ondersteund. Dit als invulling van onze wettelijke taak. Elke lokale bibliotheek heeft gebruikgemaakt van de diensten van BiSC op het gebied van ICT, transport en innovatie (gericht op het vergroten van publieksbereik). Ondanks dat corona leidde tot een tijdelijke sluiting van de bibliotheken, bleef het tijdens de 2e lockdown mogelijk om materialen te lenen via het reserveringssysteem. Hierdoor is de dienstverlening op het gebied van ICT, transport en klantrelatiemanagement volledig doorgegaan. Ook de inzet op de ontwikkeling van de maatschappelijke-educatieve bibliotheek is doorgegaan zoals was voorgenomen. Kennisbijeenkomsten voor bibliotheekmedewerkers zijn bijvoorbeeld digitaal georganiseerd, wat voor een veel groter bereik heeft gezorgd. We hebben ook bijgedragen aan het proces om de bibliotheekfunctie binnen Het Huis van Ervaring in Montfoort weer een structurele plek te geven.

Beoogd resultaat 2021

Status

Toelichting

Het Bibliotheek ServiceCentrum ondersteunt alle 9 Utrechtse openbare bibliotheken bij innovatieve projecten en ontwikkelingen die eraan bijdragen dat bibliotheken toegankelijk blijven voor de inwoners van de provincie Utrecht

Elke lokale bibliotheek heeft gebruikgemaakt van de diensten van BiSC op het gebied van ICT, transport en innovatie (gericht op het vergroten van publieksbereik). 

Organiseren van een (digitale) conferentie voor alle Utrechtse betrokken partijen op het gebied van taalhuizen en laaggeletterdheid, met als doel de uitwisseling van ideeën en zo het effectiever verminderen van laaggeletterdheid.

Er is in verband met Corona besloten de conferentie te verschuiven naar 2022. Dit om de sector niet verder te belasten en in de hoop dat het in 2022 live kan.

Deze pagina is gebouwd op 05/24/2022 15:21:08 met de export van 05/24/2022 14:35:59