Beleidsdoelen

10.3 De communicatie is goed en modern

 Indicatoren

Naam

Omschrijving

Een- heid

Streef-waarde

2020 Realisatie

2021 Begroot

2021 Realisatie

Prestatie indicatoren

Verhalen / Artikelen

Het percentage van aantal artikelen (stories) op eigen kanalen dat wordt overgenomen in landelijke, regionale en lokale media.

%

80

40

50

Persberich-ten

Het percentage van het aantal verstuurde persberichten dat leidt tot een bericht in de media (alle).

%

100

85

95

Interesse-bereik social media

Het percentage kliks op een social mediabericht ten opzichte van het aantal views per bericht.

%

PM

10

2

Effect indicatoren

Geen

Toelichting: Interesse bereik social media
We kiezen voor het meten van engagement en niet voor de oorspronkelijke parameter ‘Het percentage kliks op een social mediabericht ten opzichte van het aantal views per bericht’. Veel social media berichten, zeker Tweets, kunnen vanwege de beperkte lengte volledig gelezen worden zonder dat de lezer erop hoeft te klikken. Het aantal kliks op berichten tellen, zegt daarom niet veel. Bovendien vertellen de beschikbare statistieken ons niet hoe vaak berichten daadwerkelijk gelezen zijn (views), maar wel hoe vaak ze zijn getoond aan potentiële lezers (weergaven).

Deze pagina is gebouwd op 05/24/2022 15:21:08 met de export van 05/24/2022 14:35:59