Indicatoren
Naam | Omschrijving | Een- heid | Streef-waarde | 2020 Realisatie | 2021 Begroot | 2021 Realisatie |
---|---|---|---|---|---|---|
Prestatie indicatoren | ||||||
Verhalen / Artikelen | Het percentage van aantal artikelen (stories) op eigen kanalen dat wordt overgenomen in landelijke, regionale en lokale media. | % | 80 | 40 | 50 | |
Persberich-ten | Het percentage van het aantal verstuurde persberichten dat leidt tot een bericht in de media (alle). | % | 100 | 85 | 95 | |
Interesse-bereik social media | Het percentage kliks op een social mediabericht ten opzichte van het aantal views per bericht. | % | PM | 10 | 2 | |
Effect indicatoren | ||||||
Geen |
Toelichting: Interesse bereik social media
We kiezen voor het meten van engagement en niet voor de oorspronkelijke parameter ‘Het percentage kliks op een social mediabericht ten opzichte van het aantal views per bericht’. Veel social media berichten, zeker Tweets, kunnen vanwege de beperkte lengte volledig gelezen worden zonder dat de lezer erop hoeft te klikken. Het aantal kliks op berichten tellen, zegt daarom niet veel. Bovendien vertellen de beschikbare statistieken ons niet hoe vaak berichten daadwerkelijk gelezen zijn (views), maar wel hoe vaak ze zijn getoond aan potentiële lezers (weergaven).